Ανώτατους αξιωματικούς του Λιμενικού με τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία, στημένα «ναυάγια» πλοίων, μεγάλα κατασκευαστικά έργα σε ξηρά και θάλασσα, όπως και συνεργασία με επίορκους πρώην και νυν αστυνομικούς περιλαμβάνει η δράση του μεγάλου κυκλώματος διακίνησης λαθραίων τσιγάρων που εξάρθρωσε προ μερικών ημερών η Ασφάλεια Αττικής σε συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα.
Μάλιστα τα μέλη του κυκλώματος, έχοντας τον... νόμο με το μέρος τους, είχαν φθάσει στο σημείο να κάνουν ανενόχλητοι έργα εκβάθυνσης σε διάφορες θαλάσσιες περιοχές για να διευκολύνεται η πρόσβαση των λαθρεμπορικών πλοίων, να προχωρούν σε ασφαλτοστρώσεις, ενώ για την μεταφορά των λαθραίων τσιγάρων σε απόμερες περιοχές χρησιμοποιούσαν μέχρι και ταινιόδρομους σαν να πρόκειται για το τμήμα αποσκευών του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, που αποκαλύπτει «Το Βήμα» κεντρικό ρόλο σε αυτή την οργάνωση, με τις τεράστιες δυνατότητες, είχε μία 57χρονη νοικοκυρά (!) από την Καλαμάτα. Στην πραγματικότητα η γυναίκα αυτή είχε ιδιόκτητα λαθρεμπορικά πλοία, έδινε εντολές στους λαθρεμπόρους μέσω διαδικτύου και ταυτόχρονα «κάρφωνε» στην αστυνομία ανταγωνιστικά κυκλώματα.
Οπως προκύπτει από τη δικογραφία οι περισσότεροι από τους 25 εμπλεκόμενους σε αυτό το κύκλωμα είχαν απασχολήσει ξανά τις διωκτικές αρχές για το ίδιο αδίκημα, ενώ ορισμένοι από αυτούς είχαν εμπλακεί και με συμμορία νονών των δυτικών προαστίων και μάλιστα είχαν γίνει στόχος βομβιστικών επιθέσεων.
Η δράση του κυκλώματος περιγράφεται στο έγγραφο, 61 σελίδων, που συνέταξαν από κοινού στις 9 Νοεμβρίου 2011, η Υποδιευθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. και η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος.
80 κινητά υπό παρακολούθηση
Η ΕΛΑΣ σε συνεργασία με την ΕΥΠ παρακολουθούσε σε καθημερινή βάση περίπου 80 κινητά τηλέφωνα των εμπλεκομένων και κατέγραφε τις συνομιλίες τους. Τα μέλη του κυκλώματος, στην προσπάθειά τους να αποτρέψουν τον εντοπισμό των συνομιλιών τους χρησιμοποιούσαν κινητά τηλέφωνα από το Μαυροβούνιο, την Τουρκία και άλλες χώρες, χωρίς ωστόσο επιτυχία.
Στο έγγραφο περιγράφονται τα δρομολόγια των λαθρεμπόρων τσιγάρων που εκφόρτωναν το λαθραίο φορτίο τους συνήθως στις ακτές Πελοποννησου, τα μετέφεραν σε αποθήκες στις περιοχές Ασπροπύργου και Ελευσίνας και στην συνέχεια τα προωθούσαν κυρίως προς τη Μεγάλη Βρετανία.
Το κύκλωμα είχε την αρωγή έξι στελεχών του Λιμενικού Σώματος - ανάμεσα στους οποιους ένας ναύαρχος, ένας αρχιπλοίαρχος και ένας υποπλοίαρχος - που ενημέρωναν τους λαθρεμπόρους για όλες τις κινήσεις των περιπολικών σκαφών του λιμενικού και τους υποδείκνυαν ποια ακριβώς ρότα να ακολουθήσουν ώστε να μην γίνουν αντιληπτοί.
Μάλιστα ο 56χρονος ναύαρχος του Λιμενικού - ο οποίος είχε εκδιωχθεί από το Σώμα το 2006 αλλά υπό περίεργες συνθήκες επέστρεψε πάλι - ακούγεται σε μια συζήτηση «να εκφράζει την οργή του γιατί οι λαθρέμποροι τσιγάρων είχαν αποτύχει σε μια περίπτωση να ξεφορτώσουν λαθραία τσιγάρα, παρ' ότι ο ίδιος τους είχε δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Συμφωνα με το ίδιο έγγραφο ο ναύαρχος ακούγεται σε υποκλαπείσες συνομιλίες να ενδιαφέρεται να καταθέσει τα χρήματα από τις παράνομες δραστηριότητες σε τράπεζα στη Ζυρίχη αλλά και στην Ολλανδία.
Λαθρέμποροι πληροφοριοδότες
Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της δικογραφίας είναι ότι τα μέλη του κυκλώματος φρόντιζαν να δίνουν πληροφορίες στην ΕΛΑΣ και το Λιμενικό για να εξαρθρώνουν άλλα λαθρεμπορικά κυκλώματα και εκείνοι να έχουν ελεύθερο πεδίο δράσης.
Επιπλέον ένας υψηλόβαθμος αξιωματικός του Λιμενικού που εμπλεκόταν στο κύκλωμα ακούγεται να λέει σε άλλον λαθρέμπορο τσιγάρων «επειδή ο χειμώνας θα είναι βαρύς πρέπει να βγάλω κάποιους από τη μέση, αύριο θα ακούσεις ένα μπαμ μεγάλο».
Στην ορολογία των λαθρεμπόρων τα πλοία μεταφοράς τσιγάρων ονομάζονται «σίδερο», «κοπελίτσα», «γκόμενα», «λεωφορείο» και «μάνα», οι μεταφορές «ψάρεμα», «γάμος» και «πάρτι», ενώ τα πλωτά μέσα του λιμενικού ονομάζονται «δεινόσαυροι».
Είναι ακόμη εντυπωσιακό, όπως προκύπτει από τη δικογραφία, πως λιμενικοί συντόνιζαν τους λαθρεμπόρους, δίνοντάς τους εντολές να βυθίζουν αμέσως τα πλοία μεταφοράς τσιγάρων όταν υπήρχε κίνδυνος να εντοπισθούν από τις διωκτικές αρχές. Προϋπόθεση, βέβαια, να έχουν προηγουμένως ξεφορτώσει και ασφαλίσει το λαθραίο εμπόρευμα.
Στην υπόθεση προκύπτει εμπλοκή και στελεχών της ΕΛΑΣ, οι ταυτότητες των οποίων, πάντως, φέρεται να μην έχουν εντοπισθεί από την μέχρι στιγμής έρευνα.
Στο διαβιβαστικό έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ. επισημαίνεται ότι «όπως προκύπτει από συνομιλίες, τον Σεπτεμβριο του 2011, τα μέλη του κυκλώματος είχαν επιχειρήσει να τοποθετήσουν γνωστούς τους αξιωματικούς της ΕΛΑΣ σε διάφορες υπηρεσίες της Αττικής, ακόμα και στην Οικονομική Αστυνομία, προκειμένου να έχουν κάλυψη για τις ενέργειες τους».
Από την άλλη πλευρά οι δικηγόροι κ.κ. Ιωάννης Μαρκουλάκος και Χάρης Λυκούδης, που εκπροσωπούν ορισμένους εκ των κατηγορουμένων επισημαίνουν πάντως ότι «τα στοιχεία για πολλούς από τους εμπλεκόμενους είναι ανεπαρκή και όλα θα κριθούν από την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης».
Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=429665
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου