Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΑΓΩΓΗ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ ΕΚΛΟΓΩΝ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ : «ΕΝΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΠΝΟΠΩΛΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΩΝ ΤΕΩΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΗΣ»

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΜΟΝΟΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
(Τακτική Διαδικασία)

ΑΓΩΓΗ
(άρθρο 5. παρ. 7 ν. 1712/1987)

ΚΑΤΑ

1) Του εδρεύοντος στην Αθήνα (οδός Όθωνος αριθ. 10) επαγγελματικού σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Επαγγελματιών Καπνοπωλών και Περιπτερούχων τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης», ως νόμιμα εκπροσωπείται.
2) Της από 20.2.2011 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως του ως άνω σωματείου, με αντικείμενο την εκλογή εφορευτικής επιτροπής, η οποία περιελήφθη στο με όμοια ημερομηνία Πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης.
3) Της από 21.2.2011 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως του ως άνω σωματείου με αντικείμενο την εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου, Ελεγκτικής Επιτροπής και αντιπροσώπων για τις ομοσπονδίες, η οποία περιελήφθη στο με όμοια ημερομηνία Πρακτικό της Εφορευτικής Επιτροπής.


Άπαντες εμείς οι ενάγοντες διατελούμε ταμειακά τακτοποιημένα μέλη του εναγομένου σωματείου, έχοντες εκ της ιδιότητός μας αυτής έννομο συμφέρον για την προσβολή των αποφάσεων της Γενικής Συνελέυσεως αυτού. Τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη του σωματείου κατά τη διεξαγωγή των αρχαιρεσιών της 20ης-21ης Φεβρουαρίου, κατόπιν τακτοποιήσεων που έγιναν κατά τις παραπάνω ημερομηνίες και όπως προκύπτει από τα πρακτικά των αρχαιρεσιών, ανέρχονται σε 190.
Η σύσταση του παραπάνω σωματείου αναγνωρίστηκε με την με αριθμό 4622/1963 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, η οποία ενέκρινε το καταστατικό του και διέταξε την καταχώρησή του στα βιβλία του Πρωτοδικείου Αθηνών με Γενικό αριθμό 2564/1963 και ειδικό 572/1963. Το αρχικό καταστατικό τροποποιήθηκε τα έτη 1972 και 1986 και οι σχετικές τροποποιήσεις εγκρίθηκαν με τις με αριθμούς 4247/1972 και 4130/1986 αποφάσεις του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, καταχωρηθείσες νομίμως και αυτές στα οικεία βιβλία του Πρωτοδικείου Αθηνών.
            Το εναγόμενο σωματείο αποτελεί επαγγελματικό σωματείο κατά την έννοια του άρθρου 1 του νόμου 1712/1987, αφού κύριος σκοπός του (άρθρο 2 καταστατικού) είναι η συλλογική μελέτη, η προστασία και η προαγωγή των οικονομικών, επαγγελματικών και κοινωνικών συμφερόντων των επαγγελματιών καπνοπωλών και περιπτερούχων, που διατηρούν την επιχείρησή τους στην γεωγραφική περιφέρεια της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης.
           
ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το τελευταίο αιρετό Διοικητικό Συμβούλιο του εναγομένου σωματείου εξελέγη από τις αρχαιρεσίες της 31ης Μαρτίου του έτους 2008, με διετή, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 1 του καταστατικού, θητεία.
Η λήξη της θητείας της απερχόμενης διοίκησης στις αρχές του έτους 2010 συνέπεσε χρονικά με οξύτατα επαγγελματικά μας προβλήματα, τα οποία έθεσαν σε κίνδυνο την επιβίωση των επιχειρήσεών μας.
Οι διαδοχικές αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης και του φόρου προστιθέμενης αξίας των καπνοβιομηχανικών προϊόντων αντιμετωπίστηκαν από τις καπνοβιομηχανίες με στασιμότητα της λιανικής τιμής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την καθίζηση της προμήθειας των περιπτέρων από την πώλησή τους στο καταναλωτικό κοινό, αφού αυξήθηκε η φορολογική επιβάρυνση σε όλες τις τιμές, ενώ το μερίδιο της καπνοβιομηχανίας και του χονδρεμπορίου στην αποφορολογημένη αξία κάθε προϊόντος παρέμεινε σταθερό.
Παράλληλα, το Υπουργείο Υγείας απεργάζονταν τη θεσμοθέτηση μέτρων καθολικής απαγόρευσης του καπνίσματος σε όλους τους δημόσιους χώρους, τα οποία τελικά έθεσε σε εφαρμογή από την 1.9.2010.
Έτσι, σημαντική μερίδα συναδέλφων από τις αρχές του έτους 2010 υποχρεώθηκε στην παύση των εργασιών της, καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στο λειτουργικό κόστος.
Υπό τις παραπάνω συνθήκες, το καλώς εννοούμενο συμφέρον του σωματείου επέβαλε την ακριβόχρονη διεξαγωγή των αρχαιρεσιών κατά την λήξη της θητείας της απερχόμενης Διοίκησης, με σκοπό την ανάδειξη νέας, ισχυρής και αντιπροσωπευτικής, η οποία, νομιμοποιούμενη πρόσφατα από τα μέλη, να προβάλλει τα αιτήματα του κλάδου, να τον κατευθύνει στην προβολή τους, να επιδιώξει το συντονισμό της δράσης της με όλα τα ομοειδή σωματεία της περιφέρειας και να εκπονήσει σαφές πρόγραμμα δράσης για την προαγωγή των επαγγελματικών μας συμφερόντων.
Ο παραπάνω, άλλωστε, χρόνος, προσφερότανε για τη διεξαγωγή των αρχαιρεσιών, καθώς τα οξύτατα επαγγελματικά μας προβλήματα ευνοούσαν την συσπείρωση και την μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στις σχετικές διαδικασίες, προς όφελος και του σωματείου. Η εκλογική διαδικασία θα αποτελούσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ενημέρωση των συναδέλφων για τα προβλήματά τους και τη ζύμωση των θέσεων για την αντιμετώπισή τους.
Σύμφωνα με το καταστατικό, η έγκαιρη σύγκληση της αρχαιρεσιακής συνελεύσεως, με σκοπό τον ορισμό της ημερομηνίας των εκλογών νέας διοίκησης και την εκλογή εφορευτικής επιτροπής, είναι έργο της Διοίκησης.
Προκειμένου η Διοίκηση να πετύχει τον αυθαίρετο εκ μέρους της χειρισμό των επαγγελματικών μας θεμάτων, να αποστεί από τις θέσεις των Γενικών Συνελεύσεων του σωματείου και να αποφύγει κάθε λογοδοσία, διοικητικό ή οικονομικό απολογισμό για τους χειρισμούς της, επιδίωξε την ματαίωση των αρχαιρεσιών.
Συγκεκριμένα, παρότι συγκάλεσε τρεις (3) έκτακτες γενικές συνελεύσεις στις 18.10.2009, 27.2.2010 και στις 21.3.2010, οι οποίες υπήρξαν μαζικές, περιόρισε την ημερήσια διάταξή τους στην επαγγελματική μας επικαιρότητα, αποφεύγοντας να τους δώσει αρχαιρεσιακό χαρακτήρα.
Στη συνέχεια, με την εξάντληση της θητείας, το μέλος της παραπάνω απερχόμενης αλλά και της σημερινής Διοίκησης κ. Θεόδωρος Μάλλιος του Βασιλείου άσκησε εν κρυπτώ την από 21.4.2010 (αριθ. καταθ. δικ. 3440/2010) Αίτησή του, με αίτημα το διορισμό της απερχόμενης ως προσωρινής διοικήσεως, δικάσιμος της οποίας ορίστηκε η 12.5.2010.
Επί της παραπάνω αίτησης εξεδόθη η με αριθμό 4832/25.6.2010 απόφαση του Δικαστηρίου Σας, με την οποία έγινε δεκτή και χορηγήθηκε στην απερχόμενη διοίκηση χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από δημοσίευσης της παραπάνω απόφασης για τη διενέργεια αρχαιρεσιών για την εκλογή νέας διοίκησης, σύμφωνα με το καταστατικό.
Ωστόσο, η απερχόμενη Διοίκηση, όπως ήταν από την αρχή ο πραγματικός της σκοπός, αδιαφόρησε πλήρως για την διενέργεια των αρχαιρεσιών, που υπήρξε κατά την παραπάνω απόφαση το κύριο έργο της. Τουναντίον, ασκούσε πλήρη καθήκοντα εκλεγμένης Διοικήσεως και χειρίστηκε απολύτως αυθαίρετα τα επαγγελματικά μας προβλήματα, εκπροσωπώντας τον επαγγελματικό μας κλάδο και το σωματείο χωρίς καμία νομιμοποίηση και αφιστάμενη από θέσεις που είχαν υιοθετήσει οι Γενικές Συνελεύσεις του σωματείου.
Όλες οι παραπάνω μεθοδεύσεις της Διοίκησης έλαβαν χώρα εν κρυπτώ, καθώς η απερχόμενη διοίκηση ουδέποτε ενημέρωσε τα μέλη για τις παραπάνω ενέργειες, προκειμένου να αποφύγει τυχόν παρεμβάσεις ή αντιδικίες. Μάλιστα, εμφάνιζε εαυτήν ως εκλεγμένη διοίκηση όχι μόνο προς τα μέλη, αλλά και προς τους τρίτους, παραλείποντας σκοπίμως να αναφερθεί στον προσωρινό της χαρακτήρα.
Μετά την εκπνοή της τασσόμενης με την παραπάνω απόφαση προθεσμίας, η παραπάνω προσωρινή διοίκηση άσκησε επ’ ονόματι του καθού σωματείου την από 7.12.2010 αίτησή της (αριθ. καταθ. δικ. 10353/2010), με αίτημα την παράταση της θητείας της κατά δύο (2) μήνες, ήτοι ως την 25.2.2011.
Επί της παραπάνω αιτήσεως, της οποίας δικάσιμος ορίστηκε η 19.1.2011 με αριθμό πινακίου ΡΓ-8, εκδόθηκε η από 14.12.2010 προσωρινή διαταγή του κ. Προέδρου Πρωτοδικών, η οποία παρέτεινε τη θητεία της προσωρινής διοικήσεως μέχρι τη συζήτηση της παραπάνω αιτήσεως.  
Ωστόσο, επειδή οι μεθοδεύσεις της Διοίκησης είχαν διαρρεύσει, κατά της παραπάνω αίτησης ασκήθηκαν τρεις (3) κύριες παρεμβάσεις συναδέλφων, με αίτημα να απορριφθεί η παραπάνω αίτηση και να οριστούν άλλα πρόσωπα ως προσωρινή διοίκηση με σκοπό τη διεξαγωγή των αρχαιρεσιών.
Από την άσκηση των παραπάνω παρεμβάσεων κατέστη σαφές ότι η απερχόμενη διοίκηση δε θα είχε πλέον τη δυνατότητα να παρατείνει συνεχώς τη θητεία της κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Έτσι, προσανατολίστηκε στην αιφνιδιαστική και ταχύτερη δυνατή διεξαγωγή προσχηματικών αρχαιρεσιών κατά παράβαση όλων των διατάξεων του καταστατικού, με σκοπό τον έλεγχο του αποτελέσματός τους και την ανάδειξη στη διοίκηση ευνοούμενων από αυτήν προσώπων.
Ειδικότερα, την παραμονή της συζήτησης της παραπάνω αιτήσεως και των παρεμβάσεων (18.1.2011), η απερχόμενη διοίκηση προκήρυξε αρχαιρεσίες για τις 20 και 21.2.2011 με αντικαταστατικές διαδικασίες, με στόχο την διεξαγωγή από την ίδια των εκλογών. Με την ενέργειά της αυτή, η απερχόμενη Διοίκηση επιδίωξε να καταστήσει τη συζήτηση της αιτήσεώς της και των παρεμβάσεων άνευ αντικειμένου.
Έτσι, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών με προσωρινή του διαταγή κατά τη συζήτηση της αίτησης και των παραπάνω παρεμβάσεων, διατήρησε τα ίδια πρόσωπα στην προσωρινή διοίκηση, πλην όμως τους απαγόρευσε τη διεξαγωγή αρχαιρεσιακής γενικής συνέλευσης και αρχαιρεσιών.
Επί της παραπάνω αιτήσεως και των τριών κυρίων παρεμβάσεων εκδόθηκε η με αριθμό 720/2011 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, που δημοσιεύτηκε την 14.2.2011. Με την απόφαση αυτή έγινε δεκτή η παραπάνω αίτηση και απορρίφθηκαν οι κύριες παρεμβάσεις.
Εκμεταλλευόμενη τη δημοσίευση της παραπάνω απόφασης μόλις έξι (6) ημέρες πριν από την ημερομηνία των αρχαιρεσιών που είχε ήδη ανακοινώσει (20 και 21.2.2011), η απερχόμενη διοίκηση, παρότι από την παραπάνω προσωρινή διαταγή είχε δημιουργηθεί η εύλογη πεποίθηση ότι αυτές δε θα διεξαχθούν, έσπευσε να τις διεξάγει παραβιάζοντας συλλήβδην  τις διατάξεις του νόμου και του καταστατικού.
Χάρη στις παραπάνω παραβάσεις του νόμου και του καταστατικού, η Διοίκηση πέτυχε τους στόχους της. Συγκεκριμένα, πέτυχε τη διεξαγωγή των εκλογών με έναν μόνο υποψήφιο συνδυασμό ευνοούμενο από αυτήν, ο οποίος σχηματίστηκε από το μέλος της απερχόμενης κ. Θεόδωρο Μάλλιο και τον έμμισθο σύμβουλό της κ. Νικόλαο Παλαιογιάννη.  Επίσης, πέτυχε την μικρότερη δυνατή συμμετοχή, προκειμένου οι παραπάνω να πλειοψηφήσουν σε σταυρούς προτίμησης. Τέλος, πέτυχε να αποφευχθεί οποιοσδήποτε απολογισμός της δράσης της, η ανάδειξη όλων των παραπάνω μεθοδεύσεών της και οποιαδήποτε ανάπτυξη θέσεων γύρω από τα επαγγελματικά μας θέματα, η οποία θα επέτρεπε την ανάδειξη και άλλων συνδυασμών και την ευχερή σύγκριση μεταξύ τους
Ειδικότερα:
Ελαττώματα της προδικασίας
1)Η σύγκληση της Γενικής Συνελεύσεως με αντικείμενο την εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου, ελεγκτικής επιτροπής και αντιπροσώπων για τις ομοσπονδίες έγινε από αναρμόδιο σύμφωνα με τον νόμο και το καταστατικό όργανο, και συγκεκριμένα από την προσωρινή διοίκηση του σωματείου, κατά παράβαση του καταστατικού και των διατάξεων της από 14.12.2010 προσωρινής διαταγής.
Η παραπάνω προσωρινή διαταγή είχε χορηγηθεί με την κατάθεση της αίτησης της προσωρινής διοίκησης για την παράταση της θητείας της. Με τις διατάξεις της, ανατέθηκε στην προσωρινή διοίκηση αποκλειστικά η προδικασία σύγκλησης της αρχαιρεσιακής γενικής συνέλευσης, και όχι η σύγκληση γενικής συνέλευσης για τη διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης.
Σύμφωνα με το άρθρο 15 του καταστατικού, η αρχαιρεσιακή γενική συνέλευση έχει ως αντικείμενο αποκλειστικά την εκλογή εφορευτικής επιτροπής και τον ορισμό της ημερομηνίας των εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης. Αποτελεί αυτοτελή και διακεκριμένη διαδικασία σε σχέση με τις εκλογές, που απέχει από αυτές από 5 έως 15 ημέρες.
Η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών για τα όργανα διοίκησης ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της αρχαιρεσιακής γενικής συνέλευσης, και όχι της εκάστοτε διοίκησης, αιρετής ή διορισμένης.
Κατά συνέπεια, η γενική συνέλευση με αντικείμενο την εκλογή της διοίκησης συγκλήθηκε από αναρμόδιο όργανο και οι αποφάσεις της τυγχάνουν άκυρες.          
            Με την παραβίαση της παραπάνω διάταξης του καταστατικού, η οποία έχει ως στόχο την αποτροπή αιφνιδιασμού των μελών και την καλύτερη προετοιμασία των εκλογών, των εκλογέων και των υποψηφίων, κατέστη δυνατή η εσπευσμένη διεξαγωγή των εκλογών, χωρίς καμία δυνατότητα ζυμώσεων υποψηφιοτήτων και προβολής των θέσεων των συνδυασμών. Η διεξαγωγή των εκλογών την παραπάνω ημερομηνία και σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια δεν επέτρεψε την ανάδειξη υποψηφιοτήτων, τη συσπείρωση των ψηφοφόρων και την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή, ιδιαιτέρως αν ληφθεί υπόψη ότι είχε μεσολαβήσει η από 18.1.2011 προσωρινή διαταγή που απαγόρευε τη διεξαγωγή τους.
            Περαιτέρω, η αρχαιρεσιακή συνέλευση παραδοσιακά έχει εκλογοαπολογιστικό και προπαρασκευαστικό χαρακτήρα και αποτελεί πεδίο ζυμώσεων για την ανάδειξη και την γνωστοποίηση υποψηφιοτήτων. Με την παράλειψη διεξαγωγής της, αποκλείστηκε η δυνατότητα ανάδειξης και γνωστοποίησης στα μέλη του σωματείου και άλλων υποψηφιοτήτων.
2) Η πρόσκληση για την ταυτόχρονη διεξαγωγή της αρχαιρεσιακής συνελεύσεως και των εκλογών για την ανάδειξη διοίκησης δεν έτυχε προσήκουσας και έγκαιρης δημοσιότητας, σύμφωνα με τον νόμο, το καταστατικό και την καλή πίστη.
Η φερόμενη από τα πρακτικά των παραπάνω συνελεύσεων δημοσιότητα της προσκλήσεως στην εφημερίδα «ΗμερησίỨτης 17.1.2011 δεν αποτελεί δημοσίευση της παραπάνω προσκλήσεως. Πρόκειται για μονόστηλο ρεπορτάζ της εφημερίδας, το οποίο μάλιστα προηγήθηκε χρονικά της αποφάσεως του Δ.Σ. για τη διεξαγωγή των εκλογών, αφού δημοσιεύτηκε στο φύλλο της ημερομηνίας που ελήφθη η παραπάνω απόφαση.
Το δημοσίευμα αυτό δεν περιέλαβε τον τόπο και το χρόνο διεξαγωγής της αρχαιρεσιακής συνέλευσης και των εκλογών, ούτε το χρόνο έναρξης και λήξης της ψηφοφορίας, με αποτέλεσμα να είναι δυσχερής η προπαρασκευή των εκλογέων.
Επίσης, δε διέλαβε τον ακριβή χρόνο κάθε ψηφοφορίας χωριστά, καθώς η ανάδειξη της εφορευτικής επιτροπής προηγείται κατά νόμον της εκλογής των οργάνων της διοίκησης.
Από το παραπάνω χρονικό σημείο εξαρτάται και η υποβολή των υποψηφιοτήτων, καθώς η υποβολή τους κατά την πρόσκληση θα γινότανε προς την εφορευτική επιτροπή πριν από τις εκλογές για την ανάδειξη της διοίκησης.
            Δεδομένου ότι η γεωγραφική περιφέρεια της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη και ότι οι επιχειρήσεις μας λειτουργούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία και την Κυριακή, κατέστη ιδιαίτερα δυσχερής η προετοιμασία των εκλογέων και επίδοξων υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις εκλογές, καθώς η συμμετοχή και στις δύο ψηφοφορίες προϋπέθετε πολύωρη αναμονή.
Επιπλέον, δεν έτυχε δημοσιότητας η ευχέρεια και των μη τακτοποιημένων οικονομικά μελών να συμμετάσχουν στις εκλογές, αλλά και ο χρόνος στον οποίο θα μπορούσαν να μεριμνήσουν για την τακτοποίησή τους.
Όπως προκύπτει από την αντιπαραβολή του μητρώου της ψηφοφορίας και πρακτικών εκλογής της εφορευτικής επιτροπής και των οργάνων διοίκησης, το μητρώο δεν είχε εκκαθαριστεί ώστε να συμπεριληφθούν σε αυτό τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη. Επίσης, υπάρχει διαφοροποίηση ανάμεσα στον αριθμό των ταμειακά τακτοποιημένων μελών στο πρακτικό εκλογής της εφορευτικής επιτροπής (83) και στο πρακτικό εκλογής της Διοίκησης (133).
Ως εκ τούτου, είτε χορηγήθηκε η δυνατότητα ψήφου σε μη τακτοποιημένα οικονομικά μέλη, είτε έγινε οικονομική τακτοποίηση μελών κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας. Και στις δύο όμως περιπτώσεις, δεν είχαν γνωστοποιηθεί οι παραπάνω δυνατότητες δια της προσκλήσεως ώστε τυχόν μέλη που δεν είχαν τακτοποιηθεί να προσέλθουν για να συμμετάσχουν στις αρχαιρεσίες.
Περαιτέρω, ο χρόνος που μεσολάβησε ανάμεσα στη δημοσιότητα της πρόσκλησης και τη διεξαγωγή της αρχαιρεσιακής συνέλευσης και των εκλογών υπήρξε ασφυκτικός, με σκοπό να παρεμποδιστεί η ενημέρωση των εκλογέων για τα παραπάνω και η προπαρασκευή και η ανάδειξη άλλων υποψηφιοτήτων.
Ακόμη και εάν γίνει δεκτό ότι η δημοσίευση στην εφημερίδα ημερησία πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις, την επόμενη ημέρα απαγορεύτηκε η διεξαγωγή των αρχαιρεσιών με την από 18.1.2011 προσωρινή διαταγή του Δικαστηρίου Σας. Η ισχύς της παραπάνω προσωρινής διαταγής εξέπνευσε με τη δημοσίευση της οριστικής απόφασης την 14.2.2011, η οποία θεωρήθηκε από τη γραμματέα της έδρας την 16.2.2011, ημερομηνία κατά την οποία ελήφθησαν και αντίγραφα αυτής.  Έτσι, η Διοίκηση γνωστοποίησε την πρόθεσή της να διεξάγει τελικά τις εκλογές μόλις την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2011, ταχυδρομώντας σχετικές επιστολές προς τα μέλη, οι οποίες είναι αμφίβολό εάν παρεδόθησαν όλες.
Είναι προφανές ότι ο χρόνος μίας ημέρας που μεσολάβησε δεν επαρκούσε για την συγκρότηση υποψηφίων συνδυασμών, την προβολή των θέσεών τους και τη σύγκρισή τους μεταξύ των εκλογέων. Επίσης, υπήρξε ανεπαρκής και για την προαπαρασκευή της εμφάνισης των εκλογέων, οι οποίοι, όπως εκτέθηκε, δεν είχαν ενημερωθεί για τη δυνατότητά τους να συμμετάσχουν ανεξάρτητα από την οικονομική τους τακτοποίηση.
3) Η προδικασία και η δημοσιότητα που προβλέπει το άρθρο 15 παρ. 8 του καταστατικού δεν τηρήθηκε, ώστε να μη δοθεί χρόνος για τη συγκρότηση των συνδυασμών και την προβολή των θέσεών τους στους εκλογείς, ώστε αυτοί προσερχόμενοι στην εκλογική διαδικασία να γνωρίζουν την ταυτότητα και τις θέσεις κάθε υποψηφίου συνδυασμού.
Η αρχαιρεσιακή συνέλευση δεν απείχε 5 έως 15 ημέρες των εκλογών, ώστε να αναδειχθεί εκ των προτέρων η εφορευτική επιτροπή. Η υποβολή των υποψηφιοτήτων δεν έλαβε χώρα τουλάχιστον τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές. Δε θυροκολλήθηκε στην έδρα του σωματείου τουλάχιστον δύο (2) ημέρες πριν από τις εκλογές το πρόγραμμα της ψηφοφορίας με τους υποψηφίους συνδυασμούς.
Προσερχόμενος ο εκλογέας ουδέν γνώριζε για τους υποψηφίους και τις θέσεις τους. Το γεγονός αυτό ευνοούσε τους πλειοψηφήσαντες σε σταυρούς προτίμησης κ. Θεόδωρο Μάλλιο και κ. Νικόλαο Παλαιογιάννη, οι οποίοι υπήρξαν γνωστοί ο πρώτος από τη συμμετοχή του στο Δ.Σ. και ο δεύτερος από την αρθρογραφία του στο κλαδικό όργανο «Ο ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΟΣ». Επίσης, κατέστησε άνευ αντικειμένου την υποβολή άλλων υποψηφιοτήτων, ενόψει του ανύπαρκτου χρόνου για την προπαρασκευή των θέσεών τους και την προβολή τους.
Ως εκ τούτου, η παράλειψη της παραπάνω προδικασίας είχε ως αποτέλεσμα τη διακριτική μεταχείριση της υποβληθείσας με άλλες επίδοξες υποψηφιότητες, γεγονός που δικαιολογεί τη διεξαγωγή των εκλογών με έναν μόνο υποψήφιο και μικρή συμμετοχή.

Ελαττώματα της Διαδικασίας

1) Η αρχαιρεσιακή Γενική Συνέλευση δεν είχε την απαιτούμενη απαρτία για την εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής σύμφωνα με τη διάταξη αναγκαστικού δικαίου του άρθρου 5 παρ. 4 του Ν. 1712/1987 (1/2 των οικονομικά τακτοποιημένων μελών). Συγκεκριμένα, τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη φέρονται ως 83, ενώ συμμετείχαν μόλις 33.
Η αποχή των μελών από τη διαδικασία υπήρξε συνειδητή εκδήλωση της αποδοκιμασίας τους για την απαξίωση του σωματείου από τις παραπάνω μεθοδεύσεις ελέγχου του. Επί εκατοντάδων εγγεγραμμένων στο μητρώο, ψήφισαν δια βίας για εφορευτική επιτροπή 33 και για διοίκηση 133, ενώ η διοίκηση εκτιμούσε συμμετοχή τουλάχιστον 300 μελών.
Το παραπάνω ατόπημα εξυπηρέτησε τους σχεδιασμούς της Διοίκησης να διεξαχθούν οπωσδήποτε οι εκλογές την παραπάνω ημερομηνία, προκειμένου να πετύχει ο εκλογικός της αιφνιδιασμός και να αποφευχθεί η σύγκληση της συνέλευσης και η διενέργεια των εκλογών σε άλλη ημερομηνία, ώστε να υπάρχει χρονική άνεση για τη συγκρότηση και τη διάδοση άλλων υποψηφιοτήτων ή την προσέλευση περισσότερων εκλογέων.
2) Ο ορισθείς χώρος για τη διεξαγωγή της αρχαιρεσιακής γενικής συνέλευσης για την εκλογή της Εφορευτικής Επιτροπής υπήρξε ανεπαρκής και ο ακριβής χρόνος διάρκειάς της δεν υπήρξε σαφώς προσδιορισμένος.
Η επιφάνεια ολίγων τετραγωνικών του γραφείου του σωματείου δεν επαρκεί για τη διεξαγωγή αρχαιρεσιακής συνέλευσης. Η Γενική Συνέλευση περιορίστηκε στο στήσιμο της κάλπης από τη Δικαστική Αντιπρόσωπο και τη διεξαγωγή ψηφοφορίας για την εφορευτική επιτροπή, χωρίς να ανακοινωθεί εκ των προτέρων ο χρόνος λήξης της και κατά συνέπεια ο χρόνος υποβολής των υποψηφιοτήτων στην εκλεγείσα εφορευτική επιτροπή.
Το τέλος της αρχαιρεσιακής συνέλευσης κηρύχθηκε όταν συμπληρώθηκε, κατά την εσφαλμένη κρίση της Δικαστικής Αντιπροσώπου, η συμπλήρωση του αριθμού της απαρτίας.
2) Δεν προκύπτει από την απόφαση ή το πρακτικό εκλογής εάν έγινε έλεγχος και με ποιόν τρόπο για την οικονομική τακτοποίηση των ψηφισάντων ή ποια εκ των μελών στο μητρώο υπήρξαν ταμειακά τακτοποιημένα, καθώς αυτό δεν είχε εκκαθαριστεί.
Κατά συνέπεια είναι εξαιρετικά δυσχερής ο δικαστικός έλεγχος των προσβαλλόμενων αποφάσεων όσον αφορά την απαρτία, αφού δεν προσδιορίζεται η ταυτότητα των οικονομικά τακτοποιημένων μελών και ένα αυτά που συμμετείχαν είχαν τακτοποιηθεί. 
Ειδικά στην εκλογή εφορευτικής επιτροπής, η δικαστική αντιπρόσωπος αρκέστηκε στη βεβαίωση του αριθμού αυτών από τον Πρόεδρο της προσωρινής διοίκησης, χωρίς να μνημονεύεται ποια υπήρξαν αυτά, ώστε να είναι ευχερής η εξακρίβωση εάν πράγματι συμμετείχαν και της απαρτίας για την λήψη των ένδικων αποφάσεων.
3) Παραλείφθηκε η διαδικασία υποβολής υποψηφιοτήτων σύμφωνα με την πρόσκληση των εκλογών.
Η εκλογή της εφορευτικής επιτροπής δεν έτυχε καμίας απολύτως δημοσιότητας με πρόσφορο τρόπο ούτε καν στους παρισταμένους, ώστε να υποβληθούν οι υποψηφιότητες. Επιπλέον, δεν τηρήθηκε καμία διαδικασία έγγραφης υποβολής και ανακήρυξης υποψηφιοτήτων ούτε προκύπτει κάποια τέτοια από το πρακτικό, αλλά ούτε και διατέθηκε επαρκής χρόνος για αυτόν τον σκοπό. Κατά τα πρακτικά εκλογής, η διαδικασία εκλογής της εφορευτικής επιτροπής έληξε την 14.20, ακολούθησε η διαλογή, η σύνταξη του πρακτικού και ο διορισμός της εφορευτικής επιτροπής και στις 14.40 ξεκίνησε η ψηφοφορία για τα όργανα, χωρίς να μεσολαβήσει κάποια διαδικασία υποβολής υποψηφιοτήτων.
Κατά το ίδιο πρακτικό της παρεδόθησαν έτοιμα τα ψηφοδέλτια του μόνου συνδυασμού που εκτέθηκε, χωρίς να γίνεται μνεία έγγραφης υποβολής υποψηφιότητας εκ μέρους του. Η προπαρασκευή των ψηφοδελτίων αποδεικνύει ότι η υποψηφιότητα δεν γνωστοποιήθηκε εκείνη την ώρα, όπως όριζε η πρόσκληση για τις εκλογές.
Κατά συνέπεια, υπήρξε διακριτική μεταχείριση της παραπάνω υποψηφιότητας σε σχέση με άλλες επίδοξες υποψηφιότητες, αφού αυτές δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν εκ των προτέρων το ακριβές χρονικό σημείο υποβολής τους, αλλά ούτε και επιχειρήθηκε να τους γνωστοποιηθεί ή διετέθη χρόνος για τον παραπάνω σκοπό. Η διεξαγωγή της εκλογής για την ανάδειξη Διοίκησης υπήρξε απολύτως διεκπεραιωτική ανάδειξη του μόνου συνδυασμού.


Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 101 Α.Κ. απόφαση της γενικής Συνέλευσης είναι άκυρη αν αντιβαίνει στον νόμο ή στο καταστατικό.
  Επειδή οι προσβαλλόμενες αποφάσεις ελήφθησαν κατά παράβαση του συνόλου των διαδικαστικών προϋποθέσεων του νόμου και του καταστατικού.
Επειδή με τις παραπάνω παραβάσεις του νόμου και του καταστατικού επιδώχθηκε και επετεύχθη ο επηρεασμός του αποτελέσματος των εκλογών, αφού κατέστη δυσχερής και σε κάθε περίπτωση χωρίς νόημα η υποβολή άλλων υποψηφιοτήτων, πλην εκείνης του συνδυασμού που συμμετείχε, αλλά και αποτράπηκε η μαζική προσέλευση και συμμετοχή εκλογέων, ελλείψει άλλων συγκρίσιμων συνδυασμών.
Επειδή συντρέχει νόμιμη περίπτωση όπως με την εκδοθησομένη απόφαση του Δικαστηρίου Σας αναγνωριστεί, άλλως απαγγελθεί η ακυρότητα 1) Της από 20.2.2011 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως του ως άνω σωματείου με αντικείμενο την εκλογή εφορευτικής επιτροπής, η οποία περιελήφθη στο με όμοια ημερομηνία Πρακτικό της Εφορευτικής Επιτροπής, και 2) Της από 21.2.2011 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως του ως άνω σωματείου με αντικείμενο την εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου, Ελεγκτικής Επιτροπής και αντιπροσώπων για τις ομοσπονδίες, η οποία περιελήφθη στο με όμοια ημερομηνία Πρακτικό της Εφορευτικής Επιτροπής, στις οποίες αποφάσεις αντιταχθήκαμε ενιστάμενοι κατά της διαδικασίας και απέοχντας.

Επειδή η παρούσα είναι νόμιμη και βάσιμη.
   

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και όσα θα προσθέσουμε νόμιμα κατά τη συζήτηση της παρούσας με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας.

ΖΗΤΑΜΕ
Να γίνει δεκτή η παρούσα αγωγή μας.
Να αναγνωριστεί, άλλως να απαγγελθεί η ακυρότητα 1) Της από 20.2.2011 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως του ως άνω σωματείου με αντικείμενο την εκλογή εφορευτικής επιτροπής, η οποία περιελήφθη στο με όμοια ημερομηνία Πρακτικό της Εφορευτικής Επιτροπής, και 2) Της από 21.2.2011 αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως του ως άνω σωματείου με αντικείμενο την εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου, Ελεγκτικής Επιτροπής και αντιπροσώπων για τις ομοσπονδίες, η οποία περιελήφθη στο με όμοια ημερομηνία Πρακτικό της Εφορευτικής Επιτροπής
Να καταδικαστεί το αντίδικο στη δικαστική μας δαπάνη.
                                           
ΑΘΗΝΑ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011
                                                       Ο ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
                                                         ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου