Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Η φωτιά έκαψε τους λαθρεμπόρους - Νέες αποκαλύψεις για τον πόλεμο των κυκλωμάτων εμπορίας τσιγάρων - μαϊμού στη Χαλκιδική

Μυστικά και παρασκήνιο από το λαθρεμπόριο τσιγάρων στη Βόρεια Ελλάδα αποκαλύπτονται στο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, με το οποίο παραπέμπονται σε δίκη 25 πρόσωπα για την υπόθεση του παράνομου εργοστασίου που εντοπίστηκε το περασμένο φθινόπωρο στη Χαλκιδική, όπου όμως τα τσιγαράδικα σκάφη εμφανίζονται ξανά.

Πριν από λίγες ημέρες εντοπίστηκε στα ανοιχτά του Αγιόκαμπου Λάρισας το φορτηγό πλοίο «Ελίζαμπεθ» με προορισμό τη Χερσόνησο της Κασσάνδρας.

Το φορτίο (1,5 εκατ. πακέτα) θα μεταφερόταν στη Βάρνα της Βουλγαρίας και από εκεί στη Δυτική Ευρώπη. Εκτιμάται ότι κάθε χρόνο στην ελληνική αγορά διοχετεύονται περίπου 20 εκατ. λαθραία πακέτα τσιγάρα, ποσότητα που υπολογίζεται ότι θα διπλασιαστεί το επόμενο διάστημα εξαιτίας του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Η πρώτη πληροφορία για το παράνομο εργοστάσιο της Χαλκιδικής, όπως αναφέρει το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, έφθασε τον Ιούνιο του 2010. Τότε, στο Αννόβερο Γερμανίας υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) παρέδωσαν σε στελέχη του ΣΔΟΕ χειρόγραφη λίστα με ονόματα και τηλέφωνα υπόπτων. Ωστόσο, η έρευνα άρχισε τυχαία έπειτα από πυρκαγιά σε έναν στάβλο αλόγων στην Κασσάνδρα. Η φωτιά αποκάλυψε ολόκληρο εργαστήριο παραγωγής τσιγάρων. Οι Αρχές υπολόγισαν τους διαφυγόντες δασμούς σε 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ η θιγόμενη καπνοβιομηχανία Phillip Morris έστειλε τεχνικούς από την Ελβετία στη Χαλκιδική καθώς τα τσιγάρα ήταν απομιμήσεις δικών της μαρκών.

Στο μεταξύ, τα τηλέφωνα των υπόπτων παγιδεύτηκαν. Ετσι, ακούγονταν να λένε ότι την πυρκαγιά έβαλαν ανταγωνιστές τους, ενώ το επόμενο διάστημα προσπαθούσαν να βρουν λαθραία τσιγάρα μέσω Ντουμπάι με τη μεσολάβηση ενός Αυστριακού, ο οποίος ζητούσε 100.000 ευρώ για κάθε φορτίο. Γνωρίζοντας όμως ότι τα κοντέινερ από το Ντουμπάι θεωρούνται ύποπτα στα ελληνικά λιμάνια, ζητούσαν να μεταφερθούν τα τσιγάρα μέσω του λιμανιού της Μερσίνας στη Νότια Τουρκία.

Στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, οι εμπλεκόμενοι έφθασαν να συζητούν τη δημιουργία νέου, νόμιμου εργοστασίου στη Χαλκιδική, «για την παραγωγή ακόμη και σλιμ τσιγάρων». Οπως έλεγαν, θα τροποποιούσαν το καταστατικό μιας υπάρχουσας ανώνυμης εταιρείας και θα δήλωναν ότι παράγουν τσιγάρα «φασόν για τρίτη χώρα».

Σύνδεσμοί τους στη Βουλγαρία βρήκαν σε ένα παλιό εργοστάσιο στο Μπλαγκόεβγκραντ μια γερμανική μηχανή τσιγάρων μάρκας Haouni Garant που κόστιζε 70.000 ευρώ. Το «θέμα» ή «νταλκάς», όπως ανέφεραν την τσιγαρομηχανή, θα συναρμολογούσαν στη Θεσσαλονίκη τρεις βούλγαροι εργάτες, οι οποίοι θα ταξίδευαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο φορτηγού ώστε να μη δουν τη διαδρομή.

Η τσιγαρομηχανή στο νέο εργοστάσιο της Χαλκιδικής πήρε μπροστά στις αρχές Σεπτεμβρίου. Μπορούσε να παράγει 5.000 box τον μήνα, καθένα από τα οποία θα περιείχε 50 «στέκες», δηλαδή 500 πακέτα. Το ένα box θα πωλούνταν στο λαθρεμπόριο για 70-80 ευρώ, τιμή χαμηλή για τα δεδομένα της μαύρης αγοράς.

Σε άλλο σημείο της δικογραφίας, αναφέρεται ότι το κύκλωμα σκόπευε να αγοράσει δύο πλοιάρια για τη διακίνηση των λαθραίων τσιγάρων. Βιτρίνα για τα σκάφη, ή «σφήνες» όπως τα ονόμαζαν, θα ήταν δύο οφσόρ εταιρείες, μία με έδρα στο Γιβραλτάρ και μία στη Νήσο του Μαν στο πέλαγος της Ιρλανδίας.

Σε μία από αυτές που ιδρύθηκε στο όνομα ενός Ρουμάνου, θα μεταβιβαζόταν το πρώτο λαθρεμπορικό σκάφος που θα αγοραζόταν έναντι 220.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου